oferta terapeutyczna

Dziecko i jego rozwój są najważniejsze!

JEŻELI MARTWI CIĘ, ŻE TWOJE DZIECKO:

  • MA OBNIŻONE LUB WZMOŻONE NAPIĘCIE MIĘSNIOWE
  • POTYKA SIĘ, PRZEWRACA
  • MA NADWRAŻLIWOŚCI LUB PODWRAŻLIWOŚCI
  • MA OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY
  • JĄKA SIĘ, JEST NIEŚMIAŁE,UNIKA KONTAKTU
  • NIE DOTYKA STRUKTUR, FAKTUR, SIEBIE, INNYCH
  • MA WYBIÓRCZOŚĆ POKARMOWĄ
  • NIE RADZI SOBIE W SYTUACJACH STRESOWYCH
  • REAGUJE CZĘSTO PŁACZEM I KRZYKIEM
  • MA PROBEMY Z CZYNNOŚCIAMI SAMOOBSŁUGOWYMI
  • MA NIEPRAWIDŁOWY CHWYT PISARSKI
  • MA PROBLEMY Z KONCENTRACJĄ
  • MA TRUDNOŚCI W USTALENIU WZORCÓW LATERALIZACJI

OFERTA

ARTETERAPIA SENSORYCZNO-MOTORYCZNA PWUPS©

Jest autorską metodą usprawniającą, bazuje na holistycznym (całościowym), a jednocześnie indywidualnym podejściu do potrzeb każdego dziecka. Metoda usprawnia małą i dużą motorykę, integruje sensorycznie, usprawnia procesy myśleniowe oraz rozwój poznawczy, pomaga usprawnić rozwój mowy, polepsza czucie własnego ciała/postawy, poprawia napięcie mięśniowe oraz koordynację wzrokowo-ruchową, skutecznie zmniejsza stereotypie w obrębie rąk i stóp oraz wpływa na stymulację wszystkich zmysłow.

TERAPIA WYBIÓRCZOŚCI POKARMOWEJ PWUPS©

Autorskie podejście do wybiórczości pokarmowej, na którą bardzo duży wpływ mają zaburzenia sensoryczne. Przed rozpoczęciem terapii wymagana jest diagnoza wybiórczości pokarmowej. Dzięki niej zostaje określony problem, cel terapii, jej plan oraz stopień zaangażowania rodziców w proces terapeutyczny.

TERAPIA OBRONNOŚCI DOTYKOWEJ PWUPS©

Obronność dotykowa nazywana również nadreaktywnością pojawia się w momencie nieprawidłowej modulacji bodźców dotykowych. Dzieci z obronnością dotykową nie lubią być np. dotykane, głaskane, przytulane. Nie lubią chodzić boso po piasku, trawie i innych fakturach. Mogą też nie lubić mycia, wycierania czy smarowania twarzy kremem, mycia zębów, czesania, obcinania włosów i paznokci.

TERAPIA RĘKI PWUPS©

Terapia przeznaczona dla dzieci, które mają nieprawidłowy chwyt pisarski, trudności samoobsługowe, niechętnie wykonują prace plastyczne, mają problem z wiązaniem butów, cięciem nożyczkami, równowagą itd. Terapia ręki to nie tylko praca z małą motoryką, ale także ćwiczenia dużej motoryki czy praca nad napięciem mięśniowym. Ręce pozwalają nam poznawać swiat od narodzin, a zmysł dotyku jest bardzo ważny w prawidłowym rozwoju dziecka.Przed rozpoczęciem terapii konieczne jest wykonanie diagnozy.

ELEMENTY TERAPII NEUROTAKTYLNEJ

Jest to forma masażu i stymulacji skóry, która pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców. Zwiększa się wówczas świadomość ciała , regulują się zaburzenia skóry w odbiorze wrażeń dotykowych. Dodatkowo metoda ta relaksuje i wspiera rozwój dziecka. Metoda reguluje integrację odruchów, zakres napięcia mięśniowego, integrację sensomotoryczną oraz świadomość kinestetyczną

TERAPIA ELEMENTAMI INTEGRACJI ODRUCHÓW

Odruchy pełnią funkcje ochronne i obronne w życiu człowieka. Pomagają w przetrwaniu, ale także są podstawą kształtowania naszych nawyków, kreatywnego myślenia czy rozwoju aktyywności poznawczej. Niezintegrowany odruch przeszkadza w prawidłowym rozwoju dziecka. Metoda pozwala na integrowanie ich, a tym samym usprawnianie funkcjonowania i rozwoju dziecka. Terapia elementami Metody Integracji Odruchów Dynamicznych i Posturalnych według S. Masgutowej.